KATMERCİLER A.Ş. ETİK İLKELER PROSEDÜR

1. AMAÇ
Bu prosedür, çalışanların uyması gereken etik ilkeleri düzenlemeyi amaçlar.

2.KAPSAM
Bu prosedür Katmerciler A.Ş. Etik İlke kurallarını kapsar.

3.SORUMLULAR
Genel Müdür
Uygunluk Yöneticisi
Disiplin Kurulu
Bölüm Yöneticileri
İK Yöneticisi

4.TANIMLAR

5.REFERANSLAR

İş yeri Personel Yönetmeliği

6. KAYITLAR

İş yeri Personel Yönetmeliği

7. UYGULAMA

Etik kurallar doğruluk ve dürüstlük ölçüleri olup, ahlaki açıdan bakıldığında, bireysel ve sosyal ilişkilerin temelini oluşturur. Bu kurallar her bir çalışan için, işini yaparken nelere dikkat edeceğini, nasıl yapacağını, müşteriler ve tedarikçiler ile nasıl çalışacağını ve birbirleri ile nasıl bir etkileşim içinde olacakları hakkındaki beklentileri düzenler.

Katmerciler A.Ş. kendi etki alanı içinde insan hakları, çalışma standartları ve yolsuzlukla mücadele alanlarında uluslararası geçerliliğe sahip temel ilkeleri benimser ve destekler.

Tüm Katmerciler A.Ş. çalışanlarının bu doğrultuda aşağıda belirtilen etik ilkelere tam olarak uyumu esastır. Etik ilkelerin oluşturulması, uygulanması ve ihlal edildiği iddiası ile ilgili yapılan başvuruları değerlendirmek Disiplin Kurulunun görevlerindendir. ( Ref: Disiplin Kurul Görev ve Yetkileri )

Etik ilkelere uymayan davranışların gözlemlenmesi ya da bu davranışlara maruz kalınması durumunda, çalışan; bu durumu bir üst yöneticisine, insan kaynaklarına, uygunluk yöneticisine ya da disiplin kuruluna bildirmelidir.

Etik ilkeler prosedüründe belirtilen kriterlerin aksine davranan kişi ya da kişilerin yukarıda belirtilen ilgililere bildirilmesi gerekmektedir. Kurallara aykırı davranışlara şahit olup bunları ilgili kişilere bildirmeyen çalışanlar hakkında iş yeri personel yönetmeliği prosedüründe belirtilen cezalar uygulanacaktır.

7.1 ETİK İLKELER

7.1.1 Zaman ve Kaynak Kullanımı

Şirket kaynağı, şirketin mülkiyetinde olan ve/veya şirketin sorumluluğuna geçici süre ile teslim edilmiş olan tüm varlıklar anlamına gelmektedir.

Şirket kaynakları;
Şirkete ait tüm bilgi, belge ve dokümanlar

    • Şirkete ait stoktaki araçlar, pazarlama gücü ve benzeri görev araçları ve/veya bu araçlara ait parça, aksesuar, avadanlık ve her türlü ekipman, yakıt, araca ait belge ve dokümanlar
    • Şirketin çalışanlara tahsis ettiği araçlar, çalışanların kendi araçları ve/veya bu araçlara ait parça, aksesuar ve her türlü ekipman, yakıt, özel eşyalar, araca ait belge ve dokümanlar
    • Servise, satışa, ziyarete gelen müşteriye/ziyaretçiye ait araçlar ve/veya bu araçlara ait parça, aksesuar, avadanlık ve her türlü ekipman, yakıt, özel eşyalar, araca ait belge ve dokümanlar
    • İkram, mutfak malzemeleri, kırtasiye, promosyon, temizlik, bilgi işlem sarf malzemeleri, idari işler, bakım-onarım malzemeleri
    • Masa üstü bilgisayar, dizüstü bilgisayar, cep telefonu, cep telefonu hattı, telefon, faks ve benzeri iletişim cihazları, tarayıcı, fotoğraf makinesi, taşınabilir bellek, kart okuyucu, yazıcı, fotokopi makinesi ve benzeri ofis malzemeleri
    • Özel aletler, test cihazları, yedek parçalar, garanti parçaları, hurda, iade parçalar, lastik, yakıt, her türlü sarf malzeme
    • Yukarıdaki maddelerde sayılanlar dışında şirket aktifine kayıtlı veya şirkete emanete bırakılmış her türlü varlıklar

Şirket adına yapılacak kaynak kullanımlarında, şirket çıkarları dikkate alınır. Şirket çıkarı olmaksızın her ne isim altında ve her ne kim adına ve yararına olursa olsun şirket varlıkları, olanakları ve çalışanları şirket dışında kullanılamaz. “Her konuda tasarruf” ilkesi tüm çalışanlar tarafından ve üst’ün ast’a örnek olacağı bir şekilde uygulanır.

Çalışanlar her türlü şirket kaynağının amacına ve prosedürlere uygun kullanılmasından ve aynı zamanda bu kaynakların korunmasından sorumludur. Şirket kaynaklarının kullanımında herhangi bir ihmal, hasar veya olumsuzluğun gözlemlenmesi halinde, her çalışan yöneticisine bilgi vermekle yükümlüdür.7.1.2 Zamanın Kullanımı

İş saatleri içinde şirket çalışanları, zamanı iyi kullanır, iş saatleri içinde özel işlerine zaman ayırmamalıdır. Yöneticiler çalışanları şahsi işleri için görevlendiremez.

Çalışma saatleri içinde ziyaretçi kabul edilmemesi esastır. Şirket çalışanları zorunlu ziyaretçiler için görüşmelerini ziyaret konusu ile bağlantılı olarak ve iş akışını engellemeyecek şekilde makul bir sürede tamamlamak zorundadırlar.

Şirket dışındaki görevlerde de (pazarlama aktiviteleri, müşteri ziyaretleri, üçüncü şahıslara ve resmi kurumlara yapılan ziyaretler, satın alma, test sürüşü, acil servis hizmeti, iş veya eğitim seyahati, toplantılar…vb) zaman kullanımında aynı hususlara dikkat edilmesi gerekmektedir.

Müşteriler/Taşeronlar, Tedarikçi Firmalar ve Şirketin Ticari İlişki İçerisinde Bulunduğu Diğer Firma ve Kişilerle İlişkiler

Müşteriler, Taşeronlar, Tedarikçi Firmalar Ve Şirketin Ticari İlişki İçerisinde Bulunduğu Diğer Firma ve Kişilerle Finansal İlişkiye Girmek

Şirket müşterileri/taşeronları/tedarikçi firmaları ve şirketin ticari ilişki içerisinde bulunduğu diğer firma ve kişilerle özel iş ilişkisine girilemez, kişisel amaçlı borç para/mal alınamaz ve müşteriye/taşerona/tedarikçi firmalara ve şirketin ticari ilişki içerisinde bulunduğu diğer firma ve kişilere ödünç para/mal verilemez.

Bunun dışında müşteriden/taşerondan/tedarikçi firma ve şirketin ticari ilişki içerisinde bulunduğu diğer firma ve kişilerden değerinin çok altında ya da hiç bedel ödenmeksizin kişisel mal ya da hizmet satın alınması çıkar temini olarak değerlendirilir ve İş yeri Personel Yönetmeliği kapsamında dikkate alınır.

7.1.3 Müşteri İlişkileri

Müşterilerle ilişkilerde aşağıdaki hususlar dikkate alınır:

  • Müşteri memnuniyetini sağlamak, görev alanında olmasa dahi, tüm çalışanların birinci önceliğidir. Müşteri memnuniyetsizliğine yol açan konular öncelikli olarak ele alınır. Müşteri şikâyetlerinin en kısa sürede çözülmesi için azami gayret gösterilir. Çalışan, şikâyetleri kendi görev alanı içinde çözemediği takdirde yöneticisine veya Satış Sonrası Hizmetler bölümüne bildirir.
  • Müşteri lehine bile olsa, müşteri bilgisi ve onayı olmaksızın bir işlem yapılamaz.(Servis işlemlerinde garanti kapsamında olan ve müşterinin güvenliğini tehdit eden bir unsur var ise, müşteri onayı aranmadan işlem yapılabilir.)
  • Şirket lehine olsa bile, müşteriye eksik ya da yanlış bilgi verilmez.
  • Müşteri ile ilgili herhangi bir işlemde yapılan hata saklanmaz. Yöneticiye bilgi verilerek çözüm aranır. Hata ile ilgili müşteriye de bilgi verilir.
  • Müşterinin kişisel bilgileri (iletişim bilgileri, medeni durumu, mesleği, eğitim durumu vb.) ya da aracı ile ilgili herhangi bir bilgi ya da belge (aracın servis geçmişi, km, fatura bilgisi, ikinci el değeri, ekspertiz sonucu vb.) müşterinin onayı olmadan ikinci bir şahsa ya da firmaya verilemez (resmi kurumların yazılı talepleri hariç).
  • Müşteri ile kurulan ilişki, bir firma-müşteri ilişkisidir. Müşterinin tanıdık, eş, akraba veya sürekli bir müşteri olması, çalışanın davranış şeklini değiştirmez.
  • Müşteri tarafından hoş karşılanmayacak herhangi bir davranışta bulunulmaz (saygısızlık, alay, aşağılamak, taciz, ısrar…vb). Müşteri ile yaşanabilecek herhangi bir olumsuz durum karşısında çalışan, müşteri ile tartışmaya girmeden konu ile ilgili yöneticisine bilgi verir.
  • Müşteriye ayrımcılık yapılmaz (dış görünüş, bedensel engel, din, dil, ırk, cinsiyet vb.).
  • Müşteri ile yapılan görüşmelerde politika, din, ırk gibi kişiye özel konularda yorum yapılmaz, görüş bildirilmez.
  • Müşteriden tahsilatı iş kuralları gereği belirlenen birimler yapar. Hiçbir çalışan, müşteriden para veya kıymetli evrak alamaz (acil servis ile veya müşteri adresinde yapılan işlemler bu kapsamın dışındadır).
  • Çalışanlar; müşteri adına herhangi bir ödeme yapamaz.

7.1.4 Hediye Kabul Etmek

Şirket çalışanları, müşterilerden/taşeron/tedarikçi firmalar ve şirketin ticari ilişki içerisinde bulunduğu diğer firma ve kişilerden hediye talep edemez, imada bulunamaz; şirketi yükümlülük altına sokacak hiçbir hediye, para, çek, mülk, bedava tatil, özel indirimler kabul edemez (Yılbaşlarında alınan kitap, ajanda, çiçek, çikolata gibi hediyeler bu kapsam dışındadır. Bu durumdaki hediyelerin değeri 100 doları geçemez.).

Nezaket sınırları ile mecburen kabul edilen hediyeler, şirketin belirleyeceği vakıflara bağışlanır.

7.1.5 Yardım, Bağış Kabul Etmek

Şirket ile iş ilişkisi olan hiçbir kişi veya kuruluştan kişisel yardım, bağış kabul edilemez.

7.1.6 Halkla İlişkiler

Herhangi bir yayın kuruluşuna demeç vermek, mülakat yapmak, seminer, konferans vb. yerlere konuşmacı olarak katılmak ve karşılığında ücret alınıp alınmayacağını belirlemek şirket Üst Yönetimi’nin onayına bağlıdır. Bunun dışında hiçbir şekilde bu faaliyetlerden kişisel kazanç elde edilemez.

Bu faaliyetlerden gelir elde edilirse de şirketin belirleyeceği vakıflara bağışlanır.

7.1.7 Dernek, Kulüp, Siyasi Parti İle İlişkiler

Şirket çalışanı, kendi maddi olanaklarını kullanarak dahi olsa politik faaliyetlere şirket adına maddi yardımda bulunamaz ve mesleki ve sektörel dernekler, kulüpler hariç şirket adına faaliyetlere katılamaz. Görev süresi içinde herhangi bir politik partide aktif olarak faaliyet gösteremez.

Herhangi bir kurumda, dernekte, kulüpte veya siyasi partide şirket faaliyetlerini etkileyecek veya işyerinde bu konularla ilgili çalışma atmosferini bozacak şekilde faaliyet gösteremez. Yöneticiler çalışanlarından, siyasi bir faaliyette bulunmasını veya bir partiye, derneğe, kuruma ve kulübe üye olmasını isteyemez.

Şirket çalışanları, şirket dışında üçüncü şahıslara şahsi olarak maddi veya manevi yardım edebilir, bağış yapabilir, yardım derneklerinde görev alabilir.

7.1.8 Çalışanlar Arası İlişkiler

  • Çalışanlar arasında kurulan ilişki, bir iş ilişkisidir. Çalışanın tanıdık ve akraba olması çalışanın hitap ve davranış şeklini değiştirmez.
  • Çalışanlar iş ortamında, iş arkadaşlığı sınırını aşan davranışlarda bulunmaz.
  • Eş ya da akrabaların ast-üst ilişkisi içinde çalışması veya aynı departmanda çalışması uygun değildir.
  • Çalışanlar, mesai arkadaşları tarafından hoş karşılanmayacak herhangi bir davranışta bulunamaz (saygısızlık, alay, aşağılamak, taciz…vb).
  • Çalışanlar arası ayrımcılık yapılmaz (dış görünüş, bedensel engel, din, cinsiyet, dil, ırk vb.).
  • Çalışanlar kendi aralarındaki görüşmelerde politika, din, ırk gibi kişiye özel konularda propaganda yapmamalı ya da karşı tarafın görüşünü etkilemeye yönelik baskı yapmamalıdır. Çalışanlar mesai arkadaşlarından, siyasi bir faaliyet içinde bulunmasını veya bir partiye üye olmasını isteyemez.
  • Çalışanlar şirket içerisinde silah, kesici, delici alet, çakı ve benzeri tehlikeli aletler bulunduramaz.
  • Şirket içerisinde şiddet içerikli davranış ve/veya saldırgan tutum ve/veya tehditkâr konuşma ve davranış biçimleri kabul edilemez. Bu durumlarda ilgili yöneticiye bilgi verilir.
  • Çalışanlar; mesai arkadaşları, müşteriler ve şirket ile ilgili kurumlara ilişkin kanıtlanamayacak beyanlarda bulunmaz ve/veya dedikodu yapmaz.
  • Şirket sınırları içerisinde kumar ve bahis oynanmaz.
  • Şirkete alkol ve keyif verici madde tesiri altında gelinmez. Şirket içerisinde bu maddeler kullanılmaz.

7.1.9 Çıkar Çatışması Yönetimi

Katmerciler çalışanları, Katmerciler ile çıkar çatışması yaratacak bir faaliyet ya da yaklaşım içine girmez. Katmerciler çalışanları, Katmerciler varlıklarını kişisel çıkarları ya da şirket içinden veya dışından herhangi biri yararına kullanmaz. Katmerciler çalışanlarının; Katmerciler’in anlaşma yapması söz konusu olabilecek firmalar ile pazarlık sürecinde Katmerciler’in olası avantajlarını zayıflatacak kişisel anlaşmalar yapması, buna neden olacak faaliyetlere girmesi veya finansal işlemler yürütmesi kabul edilemez.

7.1.10 Ekonomik Yaptırımlar

Birlikte çalıştığımız bazı ülkeler; diğer başka ülkelere, şirketlere ve kişilere kısıtlamalar uygulamış olabilirler. Bu nedenle şirketimiz ekonomik yaptırımlar, ihracat kontrolleri, boykot ve ambargo, yolsuzluk ve gümrük yasalarını yakından takip ederek geçerli düzenlemelere her zaman uymaktadır. Bu kısıtlamaların ihlal edilmesinin ihracat lisanslarımızın iptal edilmesi, idari para cezaları ve potansiyel olarak hapis cezalarına karar verilmesi gibi son derece ciddi sonuçları olabildiğini çalışanlarımızla paylaşmaktayız.

7.1.11 Sahte ve Hatalı Evraklara Karşı Yapılacaklar

Şirketimize ait tüm kayıtlar ve mali tablolar, şirketin tüm işlemlerini doğru bir şekilde yansıtmalıdır. Şirket kayıtlarında herhangi bir amaçla yanlış beyan veya giriş yapılamaz. Tüm masrafların uygun şekilde kaydedilmesi, açık edilmesi ve ücretlendirilmesi için özen gösterilmelidir.

Hiçbir kayıt, giriş veya belge, sahte, çarpık, yanıltıcı, yanlış yönlendirilmiş, kasten eksik veya bastırılmış olmayacaktır. Evraklarda sahtecilik yapan ya da teşebbüs eden personel hakkında Katmerciler disiplin yönetmeliği uygulanacaktır.

8. YASAL SORUMLULUKLARIMIZ:

Katmerciler, yurt içi ve yurt dışındaki tüm faaliyetlerini, yerel ve uluslararası yasa ve mevzuatlara uygun olarak yürütür. Yasal mevzuatı uygulayıcı kurum ve kuruluşlara doğru, tam ve anlaşılabilir bilgileri zamanında sunar. Bu faaliyetlerini sürdürürken de her türlü kamu kurum ve kuruluşu, sivil toplum örgütü ve siyasi partilere herhangi bir menfaat beklentisi olmaksızın tarafsız ve eşit mesafede durur. Şirketin hazırladığı her türlü finansal tablo ve raporlar ulusal ve uluslararası muhasebe ilkelerine uygundur.

8.1 HİSSEDARLARIMIZA KARŞI SORUMLULUKLARIMIZ:

Şirketin hisse değerini artırmak için yönetilemez risklerden kaçınarak büyüme odaklı stratejiler uygulanır. Şirket finansal disiplin ve hesap verebilirlik çerçevesinde hareket eder. Şirket kaynak ve varlıkları tasarruf ve verimlilik bilinciyle yönetilir.

Şirketin hissedarlara ve kamuya yaptığı açıklamalar, yatırımcılara, ortaklara ve kamuya eşitlik ilkesi doğrultusunda, eksiksiz eş zamanlı ve anlaşılabilir biçimde duyurulur. Böylece tüm pay sahiplerinin bilgilere aynı zamanda ve eşit şekilde ulaşması sağlanır. Finansal tablolar, stratejiler ve şirkete değer katacak projeler konusunda hissedarlara ve kamuya zamanında, doğru, tam ve anlaşılabilir bilgi verilir.

8.2 TEDARİKÇİLER VE MÜŞTERİLERE KARŞI SORUMLULUKLARIMIZ:

Müşteriler ve tedarikçilerle ilişkilerde; Dürüstlük, güven, tutarlılık, profesyonellik, bağımsızlık, karşılıklı menfaatlere saygı ilkeleri gözetilir. Mamul üretiminde müşteri ihtiyaç ve beklentilerinin tam anlamıyla karşılanması hedeflenir. Şirketin gizli ve ticari sır niteliğindeki bilgileri ile çalışanların kişisel bilgileri ve müşterilere ait bilgiler gizli tutulur. Şirketin yaptığı bağışlar, tüm menfaat sahiplerine ve kamuya usulüne uygun olarak duyurulur.

8.3 RAKİPLERE KARŞI SORUMLULUKLARIMIZ:

Rakip şirketler ve ürünler kötülenmez ve yanıltıcı reklam yapılmaz. Şirketimiz haksız rekabet yaratacak eylemlerden kaçınır. Haksız rekabete karşı yasal yollarla mücadele eder.

8.4 ÇALIŞANLARIMIZA KARŞI SORUMLULUKLARIMIZ:

Şirket çalışanları arasında ırk, etnik köken, milliyet, din ve cinsiyet ayrımı yapılmaz. Eşit koşullardaki çalışanlara eşit fırsat sağlanır, ücretlendirme ve terfide performans ve verimlilik esas alınır. İş yerinde çalışanlara güvenli ve sağlıklı bir çalışma ortamı ve ayrıca kariyerlerini geliştirme imkanı sağlanır. Çalışanlar arasındaki ilişkilerde karşılıklı saygı, güven ve işbirliği anlayışı esastır. Çalışanlar şirket hakkındaki gizli ve kamuya açık olmayan bilgileri kendileri ve başkaları lehine kullanamazlar. Çalışanların bireysel ve mesleki konularda eğitilmelerinin yanı sıra ilk yardım, deprem, yangın gibi tabî afetler konusunda eğitilmesi sağlanır. Şirket olarak çalışanlarımızı sosyal ve toplumsal faaliyetlere gönüllü katılmaları konusunda destekler, iş hayatları ile özel hayatları arasındaki dengeyi gözetiriz.

9. SOSYAL SORUMLULUK ESASLARI:

Çevre ve doğal hayatın korunması, tüketici hakları ve kamu sağlığı konularında duyarlı olur ve bu konularda çıkarılmış yasal mevzuata uyulur. Sosyal sorumluluk amacıyla kurulmuş sivil toplum kuruluşları ile işbirliği yapılır.

10. ENTEGRE YÖNETİM SİSTEM POLİTİKALARI

Katmerciler;

Savunma Sanayi ve Araç Üstü Ekipman Üretiminde 4. Sanayi Devrimi kapsamında yenilikleri hedeflemeyi,

Müşteri memnuniyetine ulaşmak için kaliteden ödün vermeden kalite hedeflerini belirlemeyi ve ulaşmayı,

Müşteri ihtiyaçlarının ve uygulanabilir birincil ve ikincil mevzuat şartlarının tayin edildiği, anlaşıldığı ve düzenli olarak karşılandığını,

Sürekli gelişmeyi ve iyileştirmeyi, mevcut donanımı geliştirmeyi,

Kalite politikası olarak,

Yapısı, ölçeği ve faaliyetleri, ürünleri ve hizmetlerinin çevresel etkileri dâhil, firma amaç ve bağlamı ile uygunluğunu,

Çevre hedeflerinin belirlenmesini,

Çevre bilinci hareketini gözeterek kirliliği kaynağında önlemeyi,

Uygunluk yükümlülüklerinin yerine getirilmesini,

Doğada kıt olarak bulunan enerji kaynaklarını verimli kullanarak doğal kaynakların tüketimini azaltmayı,

Çevreye zarar veren atıkların kullanımını minimum seviyeye indirmeyi,

Atıkların geri kazanımında aktif tedbirler almayı,

Çevre Politikası olarak,

İş Kazaları ve meslek hastalıklarını önlemeyi,

İş Güvenliğini sağlamak için üretim araç ve gereçleri ile çalışanların kontrol ve denetimini etkin biçimde programlamayı ve uygulamayı,

İSG hedeflerini belirlemeyi ve ulaşmayı,

Yasal şartlar ve diğer şartların yerine getirmeyi,

Tehlikeleri ortadan kaldırmayı ve İSG risklerini azaltmayı,

İSG Yönetim Sistemini Sürekli geliştirmeyi ve iyileştirmeyi,

Çalışan ve çalışan temsilcilerinin İSG yönetim sistemine aktif katılımını sağlamayı,

Makine ekipmanın kullanımı, güvenliği, devreye alımı, yer değiştirmesi gibi işlemleri standartlara uygun şekilde yerine getirmeyi,

Yangın, deprem, sabotaj gibi acil durumlara karşı yasal mevzuata ve standartlar uygun bir firma içi organizasyon ve uygulama oluşturmayı,

Kişisel Koruyucu Donanımları etkin şekilde kullanmayı,

Tüm çalışanlarla birlikte özellikle engelli çalışanlar için onlara özel ergonomik sistemleri ve ekipmanları kullanmayı,

Kimyasal depolama, taşıma ve kullanma faaliyetlerini çalışanlara ve diğer paydaşlara zarar vermeyecek şekilde planlamayı ve uygulamayı,

Yangından korunmayı sağlayacak tüm fiziksel önlemleri sağlamayı,

İş Sağlığı ve Güvenliği Politikası

Çalışmalarımızda su ve atık su yönetimi yaparak tüm değer zincirlerimizdeki su tüketimini azaltmayı,

Çalışanlarımızın, tedarikçilerimizin ve müşterilerimizin konuyla ilgili farkındalığını arttırmayı,

Su yönetimi ile ilgili yasa ve yönetmeliklerin gerekliliklerini yerine getirmeyi,

Su Yönetimi ile ilgili riskleri belirlemeyi ve her yıl gözden geçirmeyi,

Çalışanlarımıza suyun önemiyle ilgili eğitimler düzenlemeyi,

Atıklarımızın su kaynaklarına karışmasını engellemeyi,

Tüm çalışanlarımıza temiz ve sağlıklı su erişimini sağlamayı,

Yeni yatırımlarımızda sürdürülebilir su yönetim sistemlerine önem vermeyi, Su Politikası olarak benimsemiştir.

11. İNSAN KAYNAKLARI POLİTİKASI

Katmerciler;

Çalışanlarının işe alımı ve istihdamda tek ölçü olarak işe uygunluk vasfını arar.

Din, dil, ırk, cinsiyet ve benzeri konularda ayırımcılık yapmaz.

Çalışanlarımızın firmamız ile gurur duymasını sağlamak için verimli ve güvenli bir çalışma ortamı sağlamayı,

Çalışanlarımıza sürekli eğitim ve kendini geliştirme olanakları sağlamayı,

Çalışanlarımızın maddi ve manevi haklarının korunmasını sağlamayı,

Çalışanlarımıza iyi bir kariyer planlaması yaparak, var olan potansiyellerini en üst seviyeye çıkarmayı,

Çalışanların kendi sorumluluk alanlarına uygulanması bakımından liderliğini göstermesi için fırsatlar sağlamayı,

Üst yönetim olarak şeffaf ve açık bir yönetim politikası uygulamayı,

İnsan kaynakları politikamızı sürekli iyileştirip geliştirmeyi hedeflemeyi,

Her alanda çalışanlarımız arasında fırsat eşitliğini sağlamayı ve korumayı,

İş Güvenliğini sağlamak için üretim araç ve gereçleri ile çalışanların kontrol ve denetimini etkin biçimde programlamayı ve uygulamayı,

İş Kazaları ve meslek hastalıklarını önlemeyi,

Yasal olarak 18 yaş altındaki bireyleri istihdam etmiyor, zorla çalıştırma, borç esareti ve her türlü insan ticareti, cinsiyet ayrımı yasa dışı çocuk işçiliği, çocukların istismarı ve çalışanlara diğer her türlü kötü muamele veya sömürücü davranışları içeren zorla çalıştırmaya karşı duruyor ve tüm iş süreçlerimizi buna göre yürütüyoruz. Ücret ve yan hak paketlerinde dünya, ülke ve sektör trendleri takip edilmekte olup, buna uygun bir ücret politikası uygulanmaktadır.

İstikrarlı yüksek performansı ödüllendiren, piyasa koşulları ile uyumlu ve rekabetçi ücret ve yan hak stratejileri uygulanır.

Piyasada geçerli ücret politikaları, şirketin büyüklüğü, uzun vadeli hedefleri dikkate alarak oluşturulan ücret politikaları kullanılarak, iş büyüklükleri, performans sonuçları, şirket içi ve şirket dışı ücret dengesi dikkate alınarak yasal yükümlülüklere uygun olarak yapılmaktadır.

Şirket içinde adil, sektörde rekabetçi bir ücretlendirme sistemi uygulamak,

Çalışanlarımızın iş yaşam dengesinin korunduğu çalışma saatleri benimsenmiş olup, verimli çalışma desteklenmektedir.

Günlük ve haftalık çalışma saatleri, fazla mesai, molalar, hafta sonu ve yıllık ücretli izinleri düzenlerken yürürlükteki tüm yasa, toplu sözleşme ve yönetmeliklere uygun hareket ediyoruz.

Firmamız bünyesinde herhangi bir ayırım yapılmaksızın tüm çalışanlar, örgütlenme özgürlüğü ve toplu pazarlık hakkının korunması kapsamında, yasa ve tüzüklerine uymak koşuluyla ilgili kuruluşlara üye olmak hakkına sahiptirler. İnsan Kaynakları Politikası olarak benimsemiştir.