Sermaye Piyasası Kurumsal Yönetim İlkeleri doğrultusunda 22 Nisan 2010 tarihli yönetim kurulu kararına istinaden Denetim Komitesi oluşturulmuştur. Denetim Komitesi ile ilgili esaslar 14 Haziran 2010 tarihli Türkiye Ticaret Sicil Gazetesinde yayımlanmış Ana Sözleşmenin 27. Maddesinde belirtilmiştir. 
10.10.2011 tarih, 2011/36 sayılı Yönetim Kurulu Kararı ile “Denetim Komitesi Çalışma Esasları” aşağıdaki şekilde belirlenmiştir. 

KATMERCİLER ARAÇ ÜSTÜ EKİPMAN SAN. ve TİC. A.Ş.
DENETİM KOMİTESİ
GÖREV ve ÇALIŞMA ESASLARI

1 – Amaç ve Dayanak:
Bu dokümanın hazırlanmasındaki amaç, Katmerciler Araç Üstü Ekipman San. ve Tic. A.Ş. (şirket) Denetim Komitesinin (d. komitesi) şirketin finansal ve operasyonel faaliyetlerin sağlıklı bir şekilde gözetilmesini sağlamaktır. 
Bu doküman 2499 sayılı SPKn’na ekli, Seri:X No:22 sayılı Sermaye Piyasasında Bağımsız Denetim Tebliğinin 25. maddesi, 2005/Şubat tarihinde SPK tarafından yeniden yayınlanan Kurumsal Yönetim İlkelerinin 5.6 maddesi, Şirket ana sözleşmesinin 26 ve 27 maddeleri ile Şirket Yönetim Kurulunun 22.04.2010 tarih, 2010/17 kararına istinaden hazırlanmıştır.
 
2 – Denetim Komitesinin Yapısı ve Çalışma Esasları:
Denetim komitesi yönetim kurulunun icra görevinde bulunmayan kendi üyeleri arasından seçilen iki üyeden oluşmaktadır. Komite üyelerinden en az birisinin muhasebe ve finansman konularında eğitim görmüş ve/veya deneyime sahip olmalıdır. Denetim komitesi gerekli gördüğü durumlarda ilgili hesap döneminde görev yapan bağımsız denetim şirketi dışındaki bağımsız uzmanların görüşlerinden yararlanabilir. Bu şekildeki danışmanlık hizmetlerinin ücreti şirket tarafından karşılanır. 
Denetim komitesi üç ayda bir olmak üzere yılda en az dört kez toplanır. Toplantıların zamanlaması mümkün olduğunca yönetim kurulu toplantılarının zamanlaması ile uyumlu olur. Denetim komitesi ivedi hallerde kendi üyelerinden birisi, yönetim kurulunun herhangi bir üyesi ya da şirket genel müdürünün çağrısı ile olağanüstü toplanabilir. 
Denetim komitesi gerekli gördüğü durumlarda şirket yöneticileri, iç ve dış denetçileri, çalışanları, şirket müşterileri, tedarikçileri, kreditörleri ile gizlilik ilkelerine bağlı kalarak görüşebilir toplantı yapabilir, sözlü veya yazılı bilgi alabilir. Bu görüşme, toplantı ve yazışmalar şirket bilgilerinin mahremiyeti göz önüne alınarak her türlü elektronik haberleşme sistemleri ile yapılabilir. Denetim komitesinin yapacağı görüşme, toplantı vb çalışmalar için her türlü kaynak ve destek yönetim kurulunun oluru ile şirket tarafından karşılanır. 
Denetim komitesi olağan toplantı sonuçlarının süreli ve düzenli olarak yönetim kuruluna bildirmekle birlikte; ivedi hallerde görev ve sorumluluk alanıyla ilgili olarak ulaştığı tespit ve önerileri derhal yönetim kuruluna yazılı olarak bildirir. 
 
3 – Denetim Komitesinin Görev ve Sorumlulukları:
a) Denetim komitesi şirketin muhasebe sistemi, finansal bilgilerin kamuya açıklanması, bağımsız denetimi ve şirketin iç kontrol sisteminin işleyişinin ve etkinliğinin gözetimini yapar. Bağımsız denetim kuruluşunun seçimi, bağımsız denetim sözleşmelerinin hazırlanarak bağımsız denetim sürecinin başlatılması ve bağımsız denetim kuruluşunun her aşamadaki çalışmaları denetim komitesinin gözetiminde gerçekleştirilir. Ayrıca denetim komitesi, her türlü iç ve bağımsız denetimin, yeterli ve şeffaf bir şekilde yapılması için gerekli tedbirleri alır.
b) Denetim komitesi şirketin hizmet alacağı bağımsız denetim kuruluşu ile bu kuruluşlardan alınacak hizmetleri belirler ve yönetim kurulunun onayına sunar. Denetim komitesi bağımsız denetim kuruluşunun seçimi için yönetim kuruluna teklif götürülmeden önce bağımsız denetim kuruluşunun bağımsızlığını zedeleyebilecek bir husus bulunup bulunmadığı hususunda yönetim kuruluna bir bildirimde bulunur.
c) Bağımsız denetim kuruluşu; şirketin muhasebe politikası ve uygulamalarıyla ilgili önemli hususları, daha önce şirket yönetimine ilettiği Kurulun muhasebe standartları ile muhasebe ilkeleri çerçevesinde alternatif uygulama ve kamuya açıklama seçeneklerini, bunların muhtemel sonuçlarını ve uygulama önerisini, şirket yönetimiyle arasında gerçekleştirdiği önemli yazışmaları, derhal denetim komitesine yazılı olarak bildirir.
ç) Şirketin muhasebe ve iç kontrol sistemi ile bağımsız denetimiyle ilgili olarak şirkete ulaşan şikayetlerin incelenmesi, sonuca bağlanması, şirket çalışanlarının, şirketin muhasebe ve bağımsız denetim konularındaki bildirimlerinin gizlilik ilkesi çerçevesinde değerlendirilmesi konularında uygulanacak yöntem ve ölçütler denetim komitesi tarafından belirlenir.
d) Denetim komitesi kamuya açıklanacak yıllık ve ara dönem finansal tablolar ile dipnotlarının, yasal düzenlemelerin getirdiği kurallar ile uluslararası muhasebe ilke ve standartlarına, gerçeğe uygunluğuna ve doğruluğuna ilişkin olarak şirketin sorumlu yöneticileri ve bağımsız denetçilerinin görüşlerini alarak, kendi değerlendirmeleriyle birlikte yönetim kuruluna yazılı olarak bildirir.
 
4 – Diğer Hususlar:
a) Denetim komitesi yönetim kurulu üyeleri, yöneticiler ve diğer çalışanlar arasında çıkabilecek çıkar çatışmalarını ve ticari sır niteliğindeki bilginin kötüye kullanılmasını önleyen şirket içi düzenlemelere ve politikalara uyumu gözetir. 
b) Daha iyi bir denetim kalitesi için bu konudaki değişim ve gelişmelere paralel olarak bu dokümanın tamamı veya bir kısmı, denetim komitesi ya da yönetim kurulu üyelerinden birinin teklifi ile ve yönetim kurulunun onayı ile değiştirilerek güncellenebilir.

c) Denetim komitesinin görev ve sorumluluğu, yönetim kurulunun Türk Ticaret Kanunundan doğan sorumluluğunu ortadan kaldırmaz.

Dokümanın Onay Tarihi 10/10/2011
Dokümanın Güncellenme Tarihi …/…./……